2011. szeptember 5., hétfő

ROB 2011 - a változatlanság (nem) gyönyörködtet

Ez volt a harmadik rövidtávú bajnokságom. Az első selejtezője hibával végződött (kimaradt egy pont), a tavalyiban ugyan "A" döntős lettem de a döntőben csúnya nagyot hibáztam. És az idei folytatás sem azt támasztotta alá hogy hú de nagyot fejlődtem volna...

Felkészülés: Hungária Kupa előtti két hónapos intenzív edzésidőszakomat követően két hét szinte teljes leállás következett, így a ROB-ra a tartalékokból kellett táplálkozni. A selejtezőre jutott is, klasszisokkal jobban ment mint tavaly. A döntőre azonban már kimerültem.

A selejtező: Parkos, ligetes részt kaptunk, kis tóval (ami várhatóan az útvonalválasztós részt okozta). A pálya vonalvezetése nagyon tetszett, abszolút alkalmas volt gyors futásra, de azért figyelni is kellett. A késői rajtidőmmel szerencsém volt, a fűben az ösvények néha segítettek. Hibák: a rajtnál nehezen tudtam helyrerakni magam, így kb 10 mp megtorpanással kezdtem. A következő hiba azonban valószínű nem az enyém volt. A karika és a szimbol alapján a 16. pont "két bozót között" lett volna, az úttól nézve az első és második között. Az úton futva elhagytam balról a jellegfát, vele szembe jobb kéz felé a két bokrot, majd elkezdtem befelé húzni a két bokor közé. Persze ott nyomok sem voltak, de azért bekukkantottam, bója sehol. Végül kint figyelt az első bokor út felőli oldalán. Ez a vélhetően rossz pontkirakás így legalább fél perc bukta volt. Hasonló történt a 19. pontnál, ahol  a szimbol alapján én abszolút lapos gödröt kerestem, és így először nem vettem tudomást egy fa tövében álló bójáról, ami mellett - emlékeim szerint - semmilyen gödör nem volt. Az első hibában teljesen biztos vagyok, ez utóbbiban hagyom magam meggyőzni ha valaki azt állítja hogy márpedig ott volt gödör. A végét még megtoltam picit (köszönhetően annak hogy Haresz előttem vágtázott), így 21:49-es idővel értem be, 3900 m-t futva a 3040 m-es pályán, a 33 induló közül 19.-nek. Ez így pont elég is volt az "A" döntőhöz.

A döntő: Az "egy nap két futás" modellek valahogy sosem mentek nekem. Képtelen vagyok regenerálódni, és legfőképp nem tudok jobb teljesítményt nyújtani másodikra mint elsőre. Aki tudja a titkot, árulja el :) a 2km-es rajt-távolságot a karantén-idő előtt sétálva tettem meg, majd indulás előtt igyekeztem az állapotomhoz képest jól bemelegíteni, bár a nagy meleg és nyomott állapotom ebben nem nagyon segített. A döntőben városi rész várt ránk, kevés kis parkkal a cél környékén. Hibák: Indulás után sajnos figyelmetlenül néztem az első pontomat, így fél perc hibát rögtön beírhattam. A nagy baki azonban a 6. pont volt, ami felé óriási kerülőt tettem, figyelmetlenségből, ez egyből egy perc hibát jelentett. És ez a másfél perc szépen meglátszott az időmön. 20 percen belül akartam érkezni, de beérve tisztán látszott hogy 18 körüli idő lett volna a reális. A másfél perc hiba nélkül talán a közelébe is kerülhettem volna, így viszont 20:03-as idővel a 23 indulóból a 20. helyen végeztem.

Selejtező befutó után sógorral
Összegzés: Fizikailag kicsit jobban ment mint tavaly, bár közel nem voltak a pályák annyira szintesek. Hibák tekintetében a mostani döntő hibája sokkal kisebb léptékű volt mint a salgótarjánié, de ennek ellenére ez a helyezésen nem látszott.
Akárhogy is nézem - és abszolút nem pesszimistán - még mindig nem tudok a bajnokságokon felnőni a mezőnyhöz. Szubjektíven úgy érzem, bár a futásom és a tájékozódásom is javult, a kettő még mindig nem működik együtt tökéletesen, és a figyelmetlenségem is gyakran visszahúzza e kettő egyébként jó kombinációját.

A verseny maga nagyon tetszett, a helyszínválasztást tökéletesnek éreztem, a szervezéssel sem volt semmi probléma. Az elmaradt tésztás ebéd persze sajnálatos volt, de hát ajándék lónak ne nézd... :) viszont magasan messze ez volt a legjobb minőségű térkép amivel eddig futhattam, ezért külön köszönet és elismerés a szervezőknek.

Még egy bajnokság van idén, ami nem is lesz olyan könnyű, meglássuk mire futja.

Bookmark and Share

11 megjegyzés:

  1. 3 apróságot ideröfögnék:
    - A selejtező pályádat sikerült kicsit túldimenzionálni, szimbóleum alapján csak 3km, nem 3,5. Gondolom csak elírás. :)
    - A döntő 6-os átmenetét már-már művészet lett volna hosszabban csinálni. :) Sebaj, megesik, sajnos ki kell olvasni a térképet.
    - "Képtelen vagyok regenerálódni, és legfőképp nem tudok jobb teljesítményt nyújtani másodikra mint elsőre. Aki tudja a titkot, árulja el"
    A titok az, hogy nincs titok. Edzés kérdése minden.

    VálaszTörlés
  2. A távolságadatok valóban mellémentek, javítva. Te viszont lehagytad az aláírásod :)

    VálaszTörlés
  3. mindennek oka van! :) egyébként nem kell nagy tudomány kitalálni. :)

    VálaszTörlés
  4. Köszönjük az elismerést!
    A 19-es pontnál tényleg van egy gödör, az alján betondarabokkal és egyéb sérülésveszélyes dolgokkal, ezért tettük a pontot kívülre. A szimbolban ezt jeleztük is (kis mélyedés nyugati, külső oldala). Remélem, meggyőztelek. :)
    A 16-os pontot tesóm esküszik, hogy jó helyre rakta. A térképnek azt a részét amúgy ő rajzolta, tehát pontosan tudta, melyik bokrot hogyan ábrázolta.

    VálaszTörlés
  5. Köszi a visszajelzést! Eszti is fogta azt a pontot, ő is azt mondta hogy hamarabb jött mint várta de nem foglalkozott vele. Aztán Golyóval beszélgettem még aki szintén hasonlóképp vélekedett mint én.

    A 19. pontot elhiszem, abszolút nincs emlékem, a 16-os viszont a szemem előtt lebeg, mit lebeg, kísért :)

    VálaszTörlés
  6. Sanyi! Csak hogy még jobban összekuszáljalak! :) Én is fogtam a 16-os pontodat, csak én a 17-esed irányából. Nekem tökéletes volt. Futottam, kerültem a bokrot, vártam, hogy ott lesz és ott volt.

    Zsebe

    VálaszTörlés
  7. én tulajdonképpen bizonytalan voltam/vagyok ebben a 16-os kérdésben; mivel az ösvényről gyakorlatilag látszott a pont, így gondolkodás nélkül érkeztem :) nekem amúgy minden korábban jött, vagy a méretarányt nem szoktam meg, vagy nagyon gyors vagyok :D
    golyó

    VálaszTörlés
  8. Igen Golyó, ez a kulcs: "az ösvényről látszott a pont": ha a két bokor között lett volna, nem látszódhatott volna :) és igen, nagyon gyors vagy :)

    VálaszTörlés
  9. Csak egy kérdés! Ha olyan marha jól látszott az útról, akkor miért nem fogtad meg egyből?

    Zsebe

    VálaszTörlés
  10. Helyes, alakul a virtuális pofozkodás! :) Nekem az ominózus 16-os ponttal kapcsolatban egy vitát könnyen lezáró kérdésem lenne, mégpedig, hogy hol a gps-track?? Abból elég egyértelműen kiderülne, hogy jó vagy rossz helyen volt e a pont.

    isti

    VálaszTörlés
  11. Ugyan, szó sincs semmiféle pofozkodásról :)

    Zsebe, a válasz a blogban van, egyébként persze hogy láttam a szemem sarkából, de ugyebár nem megyünk oda minden meglátott dobozhoz dugni, hanem a térkép alapján oda futunk ahol a pontnak lennie kell :)

    VálaszTörlés

Figyelem! A név nélkül küldött hozzászólások törlésre kerülnek! Ha a "névtelen" típust választod, akkor a szövegmezőben van lehetőséged aláírni.