2014. június 15., vasárnap

Kész István emlékverseny 2014

Biztosan egy kis perverzitás is van benne, de szeretem a nagy sztyeppéken, gödrök és tankbeállók között, térdsimogató aljnövényzetben rohangálást. Olyasmi terepet mint ami Tázláron van, vagy amivel most volt szerencsém találkozni Szomód mellett, a 9. Kész István emlékversenyen.

Nem mondhatni hogy túl nagy tömegeket vonz az ilyen terep, a rajtlista is alig 80 névből állt. Pedig Kareszék igazán jó szervezésről tettek tanúbizonyságot, abszolút kellemes, családias jellegű volt a rendezvény, de ettől még minden a helyén volt.

Utolsó utáninak indultam, szikrázó napsütésben és igazi nyári melegben, a leghosszabb pályán 6 km légvonaltáv várt rám. Nagy taktikázásra úgy éreztem nincs szükség, igyekeztem kifutáskor jól megnézni az irányt, majd pedig a tervezett útvonal (ami szint mindig az iránymenethez közelített) mentén tájékozódási pontokat keresni. Végül is aránylag fegyelmezetten sikerült végigloholnom az egészet, bár nem futottam ki magam, erős kocogásnak nevezném inkább a tempót. A 9. pont után jött egy-két bizonytalanság, ezek és a 17. pont felé történt megtorpanás-belassulás vitték el a szép eredményemet. Félúton 38 perc köré saccoltam a végét (a 9. pontnál még 2. helyen voltam), de még a 40-ből is kicsúsztam. Érdekes még látni utólag, hogy pont két rövid, szinte észak felé menő iránymenetnél is (12-13 és 15-16) nagyjából hasonlóan húztam félre.


Kellemes kis futás volt, remélem lesz még ezen a terepen egy kora tavaszi verseny, ahol kevesebb aljnövényzettel, igazán pörgős pályákon lehetne rohangálni.

Bookmark and Share

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem! A név nélkül küldött hozzászólások törlésre kerülnek! Ha a "névtelen" típust választod, akkor a szövegmezőben van lehetőséged aláírni.